Monday, March 21, 2022

როგორ გამოვიყენოთ განწყობის თეორია საკლასო ოთახში

 


როგორ გამოვიყენოთ დიმიტრი უზნაძის განწყობის თეორია საკლასო ოთახში

დიმიტრი უზნაძის თეორიის თანახმად, სკოლაში ისეთი პირობები უნდა შეიქმნას, რომ მოქმედებაში მოიყვანოს ბავშვის ინტელექტუალური ძალები და მთელი მისი ბუნება. ნდობის და სიყვარულის ატმოსფერო აუცილებელია, რომ ბავშვის გულიც და ცნობიერებაც ღია იყოს იმისთვის, რაც მას მიეწოდება.

რაც შეეხება განწყობას, დიმიტრი უზნაძე მას განმარტავს, როგორც ადამიანის მთლიან პიროვნულ მზაობას გარკვეული საქმისათვის. სანამ ცოცხალი არსება რაიმე ქმედებას განახორციელებს, მას უკვე მანამდე აქვს ეს ქცევა განწყობის სახით მოცემული. სწორედ წინასწარი მზაობა განსაზღვრავს როგორც ადამიანის ქცევას, ისე ქცევის აღქმას, ემოციურ დამოკიდებულებას და შეფასებას. აღნიშნულის საილუსტრაციოდ მოყავს მარტივი მაგალითი, რომ მონადირეს რომელიც ჩასაფრებულია და ელოდება დათვის გამოჩენას, უეცრად მის წინ გამოჩენილი ადამიანიც დათვად შეიძლება მოეჩვენოს. 

განწყობის თეორიის თანახმად, სასწავლო პროცესი მიმართული უნდა იყოს მოსწავლის ინტელექტუალური მოთხოვნილების ცოდნის წყურვილში გადაზრდისკენ. 

მაშ ასე: სწავლა - სწავლების პროცესში, დიმიტრი უზნაძე მხარს უჭერს: 

1) სწავლისადმი, სრულად სწავლა - სწავლების პროცესისადმი დადებითი განწყობის შექმნას.

2) მოსწავლეზე მორგებული სასწავლო მასალის გამოყენებას. ამასთან სასწავლო მასალა ერთდროულად იყოს შესაბამისობაშიც და დაშორებულიც ბავშვის განვითარების აქტუალური დონისთვის. 

3) მასწავლებლის ფუნქცია შუამავლობაა, ერთი მხრივ, სასწავლო მასალას და მეორე მხრივ მოსწავლის ძალებს შორის. 

ანა ანუშიძე
21 მარტი, 2022 წ.


No comments:

Post a Comment

მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის კოდექსი და მოსწავლის ქცევის კოდექსი

მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის კოდექსი და  მოსწავლის ქცევის კოდექსი პირველი, რასაც მასწავლებლობის მსურველი უნდა აკეთებდეს ეს მასწავლებლის ...