Tuesday, December 26, 2023

გეოგრაფიის კვირეული "შექმენი და გამოიყენე გეოგრაფიული ხელსაწყო" ა(ა)იპ ქ. ბათუმის წმინდა ანდრია პირველწოდებულის სახელობის სკოლაში



გეოგრაფიის კვირეული

თემა: „შექმენი და გამოიყენე გეოგრაფიული ხელსაწყო“

საბაზო საფეხურის მოსწავლეებისთვის

ა(ა)იპ ქ. ბათუმის წმინდა ანდრია პირველწოდებულის სახელობის სკოლაში

19 – 26 დეკემბერი 

ჩვენს სკოლაში ჩატარდა გეოგრაფიის კვირეული, საბაზო საფეხურის (VII, VIII, IX კლასების) მოსწავლეებისთვის, რომლის ფარგლებშიც თითოეული კლასის მოსწავლეებისთვის, ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული და მიმდინარე სემესტრში დამუშავებული თემები შეჯამდა სხვადასხვა მასშტაბისა და თემატიკის გეოგრაფიული რუკების გამოყენებით.

ჩვენი, მიმდინარე სასწავლო წლის, პირველი გეოგრაფიის კვირეულის თემა იყო „შექმენი და გამოიყენე გეოგრაფიული ხელსაწყო“.

ამჯერად, ჩვენ ავირჩიეთ კურვიმეტრი, როგორც რუკაზე მუშაობის პროცესში, გეოგრაფიული ობიექტების სიგრძის და მათ შორის არსებული მანძილის გაზომვის საშუალება.

კვირეულის ფარგლებში მოსწავლეები:

v  გაეცნენ გეოგრაფიული ხელსაწყოს, კურვიმეტრის ფუნქციებს, გამოყენების წესებს და აგებულებას.

v  ისწავლეს რუკის ლეგენდის კითხვა და გამოყენება სხვადასხვა თემატიკის რუკაზე მუშაობის პროცესში.

v   ისწავლეს რუკის მასშტაბის გამოყენებით სხვადასხვა გეოგრაფიულ ობიექტის რეალური სიგრძის და მათ შორის არსებული რეალური მანძილის დადგენა.

v  ისწავლეს მეთოდი, რომლის გამოყენებითაც შეძლეს გაეზომათ სხვადასხვა მდინარის, სახელმწიფოს საზღვრის, კონტინენტის გარშემოწერილობის, მერიდიანი, ეკვატორის და ა.შ. სიგრძე და მანძილი ორ გეოგრაფიულ ობიექტს შორის.

მუშაობის პროცესში ჩვენ გამოვიყენეთ:

v  საქართველოს ფიზიკური რუკა, მასშტაბი 1:1 400 000

v  საქართველოს ფიზიკური რუკა, მასშტაბი 1: 100 000 000

v  საქართველოს ფიზიკური რუკა, მასშტაბი 1:500 000

v  საქართველოს პოლიტიკურ-ადმინისტრაციული რუკა, მასშტაბი 1:1 400 000

v  საქართველოს პოლიტიკურ-ადმინისტრაციული რუკა, მასშტაბი 1: 100 000 000

v  საქართველოს პოლიტიკურ-ადმინისტრაციული რუკა, მასშტაბი 1:500 000

v  მსოფლიოს ფიზიკური რუკა, მასშტაბი 1:100 000 000

v  მსოფლიოს ფიზიკური რუკა, მასშტაბი 1:75 000 000

v  მსოფლიოს ფიზიკური რუკა, მასშტაბი 1:500 000

v  მსოფლიოს პოლიტიკური რუკა, მასშტაბი 1:100 000 000

v  მსოფლიოს პოლიტიკური რუკა, მასშტაბი 1:75 000 000

v  მსოფლიოს პოლიტიკური რუკა, მასშტაბი 1:500 000

გეოგრაფიული ობიექტების სიგრძის და გეოგრაფიულ ობიექტებს შორის მანძილის დასადგენად გამოვიყენეთ შემდეგი მეთოდი:

v  მკვეთრი ფერის ფერადი ძაფი, რუკის ზედაპირზე დაფიქსირებისთვის საჭირო წებოვნების ეფექტის შესაძენად დავამუშავეთ საძერწი პლასტელინით.

v  ამგვარად დამუშავებული ძაფი დაიტანეს გეოგრაფიული ობიექტის მაგ. A ქვეყნის სახელმწიფოს საზღვრის კონტურზე. იმისთის, რომ წებოვანი ძაფს ზუსტად გაემეორებინა გეოგრაფიული ობიექტის კონტური რუკაზე გამოვიყენეთ ფარგალი, რომლითაც მარტივი იყო წებოვანი ძაფის გავლება.

v  მილიმეტრიანი დანაყოფების მქონე სახაზავი, რომელზეც განვათავსეთ წებოვანი ძაფი და გავიგეთ რა სიგრძის იყო საძიებელი სახელმწიფოს საზღვარი.

v  შემდეგ რუკის მასშტაბის გამოყენებით, გამოვთვალეთ გეორგაფიული ობიექტის რეალური სიგრძე.  

 

განსაკუთრებით უნდა აღინიშნოს, რომ ეს მეთოდი მრავალმხრივ ეფექტიანია, რადგან მოსწავლე:

v  იყალიბებს და ივითარებს საბაზისო კვლევით უნარებს გეოგრაფიაში.

v  პრაქტიკულად იყენებს იმ თეორიულ ცოდნას, რომელიც მიიღო მიმდინარე თემის/თემების დამუშავების შედეგად.

v  ცოდნას და ცოდნის მიღების პროცესს მარტივად აკავშირებს საკუთარ ინტერესებთან.

v  ცოდნას და ცოდნის მიღების პროცესს ასევე აკავშირებს სხვა საგანთან, ამ შემთხვევაში მათემატიკასთან და ხედავს როგორ სჭირდება გეოგრაფიული ამოცანების და დავალებების შესრულებისთვის (ა) გეომეტრიული ხელსაწყოების გამოყენების უნარი (ბ) სიგრძის საზომი ერთეულების ცოდნა (გ) არითმეტიკული სისხარტე, რათა სწორად გადაიყვანოს ერთი სიდიდე მეორე სიდიდეში.

 

კვირეულის ფარგლებში, მოსწავლეები მუშაობდნენ როგორც დამოუკიდებლად, ისე მცირე და საშუალო ჯგუფებში. როგორც დამოუკიდებელი, ისე ჯგუფური მუშაობის გამოყენება საშუალებას გვაძლევს (ა) დავაკვირდეთ მოსწავლის დამოკიდებელ და ჯგუფურ მუშაობას (ბ) ხელი შევუწყოთ მოსწავლის დამოუკიდებელ მსწავლელ/მკლევრად ჩამოყალიბებსა და გუნდური მუშაობის უნარების განვითარებას.


ანა ანუშიძე

26 დეკემბერი, 2023 წ.

 

იხ. გეოგრაფიის კვირეულის ფარგლებში განხორციელებული აქტივობების ამსახველი ფოტო მასალა:
















































































 

No comments:

Post a Comment

მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის კოდექსი და მოსწავლის ქცევის კოდექსი

მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის კოდექსი და  მოსწავლის ქცევის კოდექსი პირველი, რასაც მასწავლებლობის მსურველი უნდა აკეთებდეს ეს მასწავლებლის ...